مقالات آرشیو خبر ها
جیجی قدیس هنوز هم سرمشقی برای یوونتوسی هاست

جیجی قدیس هنوز هم سرمشقی برای یوونتوسی هاست

دو هفته ی پیش یوونتوس 38 ساله شد اما او هیچ نشانی از کاهش تاثیر و یا اهمیت او در یوونتوس آرنا نمی بینیم.

 

فابیانا دلاواله از گاتزتا دلااسپورت به تمجید از این دروازبان پیش کسوت می پردازد.

 

برای بعضی بازیکنان، این سن است که دنبالشان می کند، می گیرتشان و مسخره شان می کند، برای بقیه صرفا باعث می شود بیش از پیش ستایششان کنیم.

 

کاپیتان 38 ساله ی یوونتوس به تازگی تولدش را جشن گرفته است و او به روش خودش این کار را انجام داد.

 

 

 

او صبح را در کمپ تمرینی یوونتوس در 14 کیلومتری جنوب غرب تورین ― وینوو ― گذراند، وقتی از راه رسید مورد استقبال هوادارانی که با بنر و کارت پستال در انتظارش بودند قرار گرفت، او سوار بر خودرو آمد، به چند نفر امضا داد و چند تا سلفی گرفت، بعدش به سمت زمین تمرین رفت.

 

او باز هم بارها و مثل همیشه نشان داده که ― همچنان که نیازهای تیمش برای دروازبانی در سطح بالا را تامین می کند ― پستش به عنوان کاپیتان نیازی بیشتر از صرفا آمادگی بدنی و واکنش های یک دروازبان دارد. کسی که باید به هم تیمی هایش گوش کند، از تجربیاتشان اگاه شود و وقتی که نیاز شد بتواند مداخله کند.

 

تاثیر او در این فصل ― 21ـمین فصلش در سری آ ― هرگز کمرنگ نشده است. مهارهای او حیاتی بوده اند اما شاید کلماتش حتی بیشتر! بعد از شکستشان از ساسولو در ماه اکتبر، او مصاحبه کرد و مسئولیت بازیکنان را بهشان یاداوردی نمود و خب آنها هم گوش دادند. او علنا با آلوارو موراتا صحبت کرد و بعد از آن بود که مهاجم اسپانیایی یووه به فرم خوبش برگشت.

 

هیچ کدام از اینها در صورتی که او از موضع قدرت درون تیم نمی آمد ممکن نبود. بوفون رهبر تیم احیا شده ی یوونتوس بعد از آن شروع بد بود، اول از همه با مهارهای فوق العاده اش برابر رحیم استرلینگ و یایاتوره در مقابل منچستر سیتی ― چیزی که کاملا ثابت می کند چرا به او لقب جیجی قدیس را داده اند ― به همه نوری در انتهای تونل را نشان داد.

 

او در بازی برگشت مقابل سیتیزن ها و مونشن گلادباخ هم این کار را تکرار کرد، اما هنوز. نتوانسته بود الهام بخش تیمش برای بازگشت به رتبه های مورد انتظار در سری آ‌ باشد. شکستشان در رجو ایمیلیا اخرین سیلی بود.

 

بوفون در مصاحبه ی بعد از شکست هم تیمی هایش را تنبیه کرد و کلمات او جاذبه ی فراوانی داشتند. او در روز بعد از رختکن گفته بود که دیگر جایی برای بهانه جویی نیست ― یا غرق می شوید یا شنا می کنید. ― البته که یووه شنا کرد، آنها بعد از آن 14 پیروزی پیاپی در لیگ کسب کردند.

 

این دروازبان پیشکسوت همچنین متوجه شد که موراتا نیاز به کمک دارد. او هم تیمی اسپانیاییش را به کناری کشید، داخل اتاق خودش و به او گفت که دیگر برای خودش غصه نخورد و به این فرم بد و انتقادها واکنش نشان دهد. موراتا این کار را کرد بعد از آن به شدت بهبود پیدا کرد.

 

از مداخله های سن جیجی وقتی بیش از هر زمانی به او نیاز می شود مثال های بیشتری هم هست، درگیری بین لئوناردو بونوچی و جورجو کیه لینی کم کم داشت جدی می شد، او وارد شد و وضعیت را آرام کرد ابتدا کیه لینی را و بعد هم با صدا کردن لئو، در آغوشش گرفت. حتی از نیمکت، او با سیمونه زازا در طول مسابقه ی یووه و لاتزیو در کوپا ایتالیا صحبت کرد تا این مهاجم احساسی را آرام کند.

 

آخرین مورد از این رهبری کم نظیر بوفون، بازی یوونتوس و فروزینونه بود، آندره آ فاویلی، مهاجم 18 ساله ی تیم یوونتوس در کنار خط منتظر ایستاده بود، یوونتوس 2‐0 جلو بود و کلودیو مارکیزیو سعی می کرد بازی را کنترل کند، بوفون فریاد زد «توپ را به بیرون بزنید.» 
و مارکیزیو با عجله توپ را به اوت فرستاد، تا آندره آ 18 ساله بتواند دقایقی هر چند کوتاه به میدان برود، جشن بازیکنان تیم امید یوونتوس نشان می دهد که این کار سوپرمن تا کجا ارزش داشته است. چیزی که شاید به نظر بیننده های تلویزیونی کم اهمیت جلوه کند.

 

بهترین دروازبان تاریخ، صدها سیو چشم گیر داشته است، در نقش کاپیتان او این فصل یوونتوس را سیو کرده است شاید این زیباترین تناسب برای او باشد.

 

با تصرف و تغییر


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: